
W drugiej połowie ubiegłego roku komisja rewizyjna Rady Miejskiej w Stalowej Woli przeprowadziła kontrolę w Miejskim Domu Kultury. Podczas ostatniej sesji rady, Mariusz Kunysz, przewodniczący komisji przedstawił najważniejsze wyniki pokontrolne.
Radny wyjaśniał, że zgodnie z planem pracy komisja podjęła decyzję o przeprowadzeniu kontroli w jednostce organizacyjnej miasta jaką jest MDK. Kontrola odbyła się pod względem legalności, gospodarności, rzetelności, celowości oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym na podstawie statutu miasta. Została przeprowadzona w dniach 22 września, 30 września, 3 października oraz 1 grudnia ubiegłego roku. Miała zakres kompleksowy.
Mariusz Kunysz przedstawiał najistotniejsze elementy, dotyczące wniosków pokontrolnych.
Komisja po wnikliwym zapoznaniu się z dokumentami znajdującymi się w MDK nie stwierdziła zasadniczych zaniedbań i niedociągnięć. Jednak w czasie kontroli stwierdzono pewne nieprawidłowości, do których należy zaliczyć: niezachowanie dyscypliny budżetowej, wnioskowanie o dodatkowe środki w kwocie kilkuset tysięcy złotych w trakcie roku budżetowego, zbyt duża liczba zawieranych umów cywilno – prawnych z etatowymi pracownikami MDK, brak wnikliwej analizy podczas zawierania umów z artystami, gdy wykraczało to poza zasady regulaminu konkursowego oraz niedostateczne działania zmierzające do rozwiązania problemu uszkodzonej klimatyzacji – mówił.
Jak zaznaczał radny, są to główne wnioski, choć są też i drobniejsze, nie tak istotne.
Protokół został ostatecznie sporządzony 8 grudnia, jest podpisany przez wszystkich członków komisji rewizyjnej, zapoznał się z nim również dyrektor kontrolowanej jednostki, a także prezydent miasta – wyjaśniał radny.
Joanna Piechuta
Facebook
RSS