W Stalowej Woli

Kolejarzy czas nagli

Kolejarzy czas nagli

Jeszcze w tym roku ma zakończyć się przebudowa linii kolejowej nr 68 z Lublina do Stalowej Woli, a pracy zostało wiele. Szefostwo PKP nie wpada w panikę i zapewnia pasażerów, że remonty zakończą się w terminie, a potem zostanie już tylko jazda szybka i przyjemna. Mieszkańcy Zaklikowa już o tym wiedzą.

Remont i elektryfikacja linii Stalowa Wola – Lublin to jedna z większych inwestycji kolejowych w Polsce ostatnich lat. „Całkowita wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł” – informuje portal plk-polskawschodnia.pl. Przebudowa torów i całej infrastruktury zwiększy możliwości podróży w ruchu regionalnym, ale usprawni też transport. W tym drugim przypadku inwestor ma na myśli głównie transport węgla z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec. Pasażerów najbardziej powinno interesować to, że łatwiejsza i szybsza będzie podróż do Lublina i Warszawy. Do miasta nad Bystrzycą co najmniej o 40 minut, co nie jest bez znaczenia choćby dla tych, którzy rano podróżują.

Z końcem marca zakończyły się prace na odcinku między Lublinem i Zaklikowem. Zostało go tylko zelektryfikować, ale to najmniej czasochłonna operacja, bo słupy energetyczne już stoją. Teraz robotami objęty jest ostatni odcinek z Zaklikowa do Stalowej Woli Rozwadowa. Trzeba będzie ułożyć 22 km toru i zbudować od nowa 14 rozjazdów. Najtrudniejszą operacją będzie jednak remont mostu kolejowego na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. Kosztować będzie 16 mln. zł (netto) i rozpocznie się zaraz po świętach. Trójprzęsłowy most o długości 300 m ma już ponad 70 lat i nie był do tej pory remontowany. Jego historia jest niesamowita. Pierwszą konstrukcję postawili Rosjanie w 1915 r., drugą Polacy w 1922 r., by podczas kampanii w 1939 r. ją wysadzić. Rok później most odbudowali Niemcy i wysadzili go w 1944 r., uciekając przed Rosjanami. Obecny most jest dziełem fachowców z „Mostostalu”. W Zaklikowie jest już jeden wyremontowany przystanek, ale budowany jest drugi: Zaklików Miasto (swoją drogą, ciekawe jak by się nazywał, gdyby gród nad Sanną nie odzyskał praw miejskich). Wkrótce rozpocznie się budowa drugiego przystanku o wdzięcznej nazwie: Charzewice, który w starych zamiarach miał się zwać Stalowa Wola – Park Lubomirskich. To dzięki temu przystankowi będzie możliwa jazda do stolicy i z powrotem pociągami relacji Rzeszów – Warszawa.

Póki co, dla pasażerów jeżdżących w kierunku Lublina, PKP uruchomiła autobusową komunikację zastępczą. I tak będzie aż do później jesieni.

Marcin Swobodny 

Zobacz Komentarze (1)

1 Komentarz

  1. mistrzyni

    17 kwietnia 2019 at 14:02

    Kolejarz i leśnik to ch… nie rzemieślnik, tyle stare z PRL-u porzekadło a jak jest dzisiaj?!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

W Stalowej Woli

Więcej w W Stalowej Woli

wojewoda 2

Gość w dom, a ludzie nie przyszli

stw24.pl17 lipca 2019
rds

Rozbudowa wałów przeciwpowodziowych w gminie Radomyśl nad Sanem

stw24.pl17 lipca 2019
z5

Spotkanie strażaków z harcerzami w Zaklikowie

stw24.pl16 lipca 2019
pierogi

Pierogi, hołubce i kuchenna chemia

stw24.pl16 lipca 2019
dycha pierwszy andrij

Siódma „Stalowa Dycha”

stw24.pl16 lipca 2019
pan_1000x600

„Jedynka” z Radymna i Nowogrodzkiej

stw24.pl15 lipca 2019
303-190684

Rekonesans na drogach w trakcie modernizacji linii kolejowej

stw24.pl15 lipca 2019
DSC_0511

Umowa na przebudowę drogi Zaklików–Borów podpisana

stw24.pl15 lipca 2019
DSC_0546

Policjanci obchodzili swoje święto

stw24.pl15 lipca 2019

Kontakt

Redakcja
tel. 881 252 577
e-mail: redakcja@stw24.pl

Reklama
tel. 570 224 700
e-mail: biuro@stw24.pl

Copyright © STW24.pl