W Stalowej Woli

MOPS po modernizacji. Godne warunki do pracy i przyjmowania klientów

MOPS po modernizacji. Godne warunki do pracy i przyjmowania klientów

Nowoczesne pokoje dla pracowników,  pomieszczenia do spotkań z klientami, a przede wszystkim godne warunki do pracy i przyjmowania mieszkańców. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stalowej Woli przeszedł modernizację, do pierwotnego budynku zostało dobudowane nowe skrzydło. Taka modernizacja nie tylko poprawia komfort pracy, ale także daje możliwość realizowania nowych zadań.   

Dziś odbyło się uroczyste otwarcie nowej inwestycji, której całkowity koszt wyniósł blisko 5,8 mln zł. z czego dofinansowanie unijne wynosiło blisko 3,2 mln zł. Modernizacja obiektu była prowadzona przy bieżącej pracy ośrodka i została wykonana w niecały rok.

- To bardzo ważna inwestycja nie tylko dla nas, jako pracowników, ale również dla naszych klientów. Jej duże znaczenie wynikało głównie z tego, że dotychczas przez wiele lat pracowaliśmy w bardzo trudnych warunkach lokalowych. W pokojach 5-6 osobowych, przy udziale takiej samej liczby klientów bardzo trudno było prowadzić jakąkolwiek pracę socjalną w sposób godny i profesjonalny. Brak było intymności w rozmowach z klientami. Dlatego też ta rozbudowa w znacznym stopniu rozwiązała te problemy – mówił podczas uroczystego otwarcia Piotr Pierścionek, dyrektor MOPS-u.
Zaznaczał, że braki lokalowe nie dotyczyły tylko pracowników socjalnych, ale także innych, jak np. asystentów rodziny.  Ponadto w pomocy społecznej pojawiały się coraz to nowe zadania, które wymagały nowych pomieszczeń. W ówczesnym obiekcie ich nie było. – Dlatego pojawiła się potrzeba rozbudowy ośrodka pomocy społecznej. Dzięki przychylności rady miejskiej i pana prezydenta oraz możliwości skorzystania z dofinansowania zewnętrznego udało się tą inwestycję zrealizować. Obecne warunki lokalowe są bardzo dobre – mówił z zadowoleniem dyrektor ośrodka.

W ramach tej inwestycji powstało 17 nowych pomieszczeń biurowych, w których jest 39 pracowników. Do nowej części przenieśli się wszyscy pracownicy merytoryczni, m.in. pracownicy socjalni i specjaliści z grup problemowych. Są tam również m.in. psycholodzy, radca prawny,  zespół interdyscyplinarny, klub integracji społecznej, organizatorzy społeczności lokalnej. Są to wszyscy pracownicy, którzy bezpośrednio na co dzień pracują z klientem.

W nowym skrzydle znalazły się również pomieszczenia, których wcześniej nie było, a które są bardzo potrzebne. To na przykład „przyjazny pokój”, w którym może być prowadzone poradnictwo indywidualne i grupowe, mediacje, czy też indywidualne  rozmowy z klientami. Jest też sala do spotkań zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy, a także klub dla dzieci i rodziców. Nowością jest punkt informacyjny ośrodka, w którym dyżurują pracownicy i na bieżąco informują klinów. Natomiast w piwnicach znalazło się archiwum zakładowe. Jest też przygotowane pomieszczenie na wypożyczalnię sprzętu rehabilitacyjnego, która ma powstać w przyszłości.

Prezydent Lucjusz Nadbereżny podkreślał, że modernizacja tej placówki, to przede wszystkim szacunek dla jej klientów, dla osób, które przychodzą tu ze swoimi problemami, rozterkami życiowymi, z potrzebą szukania pomocy. – One muszą mieć odpowiednie warunki, by w sposób godny mogły być obsłużone, aby zespół MOPS-u mógł im profesjonalnie pomóc. Dlatego stworzyliśmy takie warunki, by te standardy były jak najlepsze, najbardziej funkcjonalne dla wszystkich, którzy korzystają z usług tej placówki – mówił prezydent. Zaznaczał, że drugim priorytetem tej inwestycji jest docenienie profesjonalnych, doświadczonych pracowników MOPS-u, którzy są niezwykle zaangażowani w swoją pracę.

Joanna Piechuta

Zobacz Komentarze (1)

1 Komentarz

  1. taki sobie

    16 kwietnia 2018 at 11:43

    Ciekawe co powiedziałby prof. Markowski z Rady Języka Polskiego, który niedawno gościł w naszym mieście, gdyby usłyszał, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, instytucja publiczna, której pracownicy nawet noszą godny status funkcjonariusza publicznego, obsługiwał KLIENTÓW. Przecież to nie sklep, w którym coś się kupuje a instytucja, a człowiek korzystający z pomocy to PETENT i powinien być tam godnie traktowany i ze zrozumieniem, bo instytucja ta ma statutowo służyć społeczeństwu, o czym tam się często zapomina. Częściej z tej biurokratycznej instytucji ludzie wychodzą zniesmaczeni, widząć biurowy luksus a sami, bedąc w kryzysie, nie zawsze przez siebie zasłużonym i nie majac na przysłowiowy suchy chleb.
    I co to za dziennikarstwo, że powiela się, a tym samym propaguje, podstwaowe błedy językowe.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

W Stalowej Woli

Więcej w W Stalowej Woli

Policja2

Nietrzeźwy 35-latek chodził po torowisku

stw24.pl14 grudnia 2018
szkoła sikorskiego

Kumulacja w szkołach

stw24.pl13 grudnia 2018
marcel_top

Szukasz pracy ? Zapoznaj się z ofertą MARCEL sp. z o.o. sp. k.

stw24.pl13 grudnia 2018
serce

“Serce na Odwyku” w Miejskim Domu Kultury w Stalowej Woli

stw24.pl13 grudnia 2018
DSC_0260

Most na Bukowej już po przebudowie

stw24.pl13 grudnia 2018
01

Mikołaje rowerami wyruszyli ulicami Radomyśla nad Sanem

stw24.pl13 grudnia 2018
karetka3

Nowa karetka w szpitalu w Stalowej Woli

stw24.pl13 grudnia 2018
jacek wszoła

Jacek Wszoła gościem specjalnym na III Balu Mistrzów Sportu

stw24.pl12 grudnia 2018
bo w babach

Bo w kobietach jest siła

stw24.pl12 grudnia 2018

Kontakt

Redakcja
tel. 500 173 067
e-mail: redakcja@stw24.pl

Reklama
tel. 514 709 109
e-mail: biuro@stw24.pl

Szybki kontakt
tel. 570 224 700
e-mail: kontakt@stw24.pl

Copyright © STW24.pl