W Stalowej Woli

Po modernizacji pociągi będą jeździć 120 km/h

Po modernizacji pociągi będą jeździć 120 km/h

Ruszyły prace na linii Lublin – Stalowa Wola. Demontowana jest sieć trakcyjna, szykowane nowe słupy, zgromadzone są szyny i podkłady do wymiany torów między stacjami Lublin a Lublin Zemborzyce. Dzięki inwestycji wartej 367 mln zł i elektryfikacji 100 km trasy, skróci się czas podróży. Będą komfortowe przystanki i wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach.

W lipcu rozpoczęły się prace przy modernizacji linii kolejowej łączącej Lublin ze Stalową Wolą. To znaczący i największy projekt Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Wykonawca demontuje sieć trakcyjną na odcinku pomiędzy stacjami: Lublin a Lublin Zemborzyce. Pociągi kursują po jednym torze. Zdemontowanych zostało już około 3 km sieci. Wbito 50 fundamentów pod nowe słupy. Rozpoczną się prace przy wymianie torów. Zgromadzono ponad 22 tysiące podkładów oraz prawie 1100 ton szyn. Na pierwszym odcinku modernizowanej linii roboty potrwają do marca 2018 r. Później wykonawca przystąpi do elektryfikacji linii oraz wymiany torów. W tym czasie do sierpnia 2018 r., zgodnie z zapowiedziami, wstrzymany zostanie ruch pociągów od stacji Lublin Zemborzyce do Kraśnika. Następnie prace, będą prowadzone na kolejnych odcinkach trasy. Zakończenie projektu przewidziano w lipcu 2019 r.

Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy Lublin – Stalowa Wola pociągi pasażerskie będą jeździły z prędkością 120 km/h. Skróci się czas przejazdu na 100 kilometrowej trasie. Pasażerowie zyskają także lepszą komunikację, bowiem na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych.

Większe bezpieczeństwo na trasie zapewni przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych oraz remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów.
Projekt jest największą inwestycją finansowaną w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków UE wynosi 85%.

Źródło: PKP PLK

Zobacz Komentarze (1)

1 Komentarz

  1. bbbbb

    12 lipca 2017 at 22:55

    a linia na przeworsk idzie do zaorania, bo ważniejsza jest kolbuszowa

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

W Stalowej Woli

Więcej w W Stalowej Woli

IMG_9286-1000x600

Beata przykład dała?Ogromne nagrody dla urzędników .

stw24.pl21 kwietnia 2018
IMG_8322 (Kopiowanie)

Tony makulatury i tysiące sadzonek

stw24.pl21 kwietnia 2018
lipa_szkołaa

Tajemnicza choroba proboszcza z Lipy?

stw24.pl20 kwietnia 2018
0001 (8)

Wystawa fotografii i koncert patriotyczny w SDK

stw24.pl20 kwietnia 2018
plakat

Pokaz ognia dla dzieci z Domu Dzeicka

stw24.pl19 kwietnia 2018
30185045_442345312891139_1808382124_n

Podczas prac budowlanych przewiercili rurę od gazu

stw24.pl19 kwietnia 2018
zpo

Zakład Pielęgnacyjno – Opiekuńczy potrzebuje rozbudowy

stw24.pl19 kwietnia 2018
desert-3259753_960_720

Żółty pył z Afryki na karoseriach samochodów

stw24.pl19 kwietnia 2018
IMG_8250 (Kopiowanie)

Dzień otwarty w PSP nr 3

stw24.pl19 kwietnia 2018

Kontakt

Redakcja
tel. 500 173 067
e-mail: redakcja@stw24.pl

Reklama
tel. 514 709 109
e-mail: biuro@stw24.pl

Szybki kontakt
tel. 570 224 700
e-mail: kontakt@stw24.pl

Copyright © STW24.pl