W Stalowej Woli

90% nastolatków ma smartfona

90% nastolatków ma smartfona

Główny Urząd Statystyczny opublikował raport dotyczący korzystania z Internetu przez Polaków w ubiegłym roku. Znajdują się w nim dane dotyczące m.in. wykorzystania technologi informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych, dane do czego używany jest Internet, a także porównanie badań z krajami Unii Europejskiej.

W 2017 roku w Polsce 82% gospodarstw domowych korzystało z Internetu. Pozostałe 18% nie ma dostępu do Internetu z takich powodów jak: brak potrzeby korzystania, brak umiejętności, zbyt wysokie koszty sprzętu i dostępu, niechęć do Internetu czy posiadanie dostępu np. w pracy.

70% polskich przedsiębiorstw wyposażało pracowników w urządzenia mobilne z dostępem do Internetu. 95% firm korzystało z Internetu, natomiast 95% miało dostęp do Internetu szeroko-pasmowego.

Według badań GUS-u największa grupa Polaków, bo ponad 60% używa Internetu w celu czytania lub pobierania gazet. 59,9% ankietowanych korzysta z poczty internetowej, 58,4% użytkowników wyszykuje informacje o towarach lub usługach. Również duże grupy stanowią osoby korzystające z serwisów społecznościowych – 48% i poszukujących informacji zdrowotnych – 45%. 39,8% ankietowanych korzysta z bankowości elektronicznej.

Badani wskazywali także na takie aktywności w Internecie jak korzystanie z serwisów poświęconych turystyce, umieszczanie własnych treści, korzystanie z e-administracji, granie w gry komputerowe, sprzedaż towarów lub usług czy szukanie pracy.

gus1

Od 2014 roku wzrosła liczba osób posiadających smartfony w Polce. Nadal najwięcej użytkowników tych telefonów, bo 91,5%, to osoby w wieku 16-24 lata. Najmniej zaś to osoby w wieku 65-74 lata.

Jak podaje GUS w ubiegłym roku, najwięcej osób korzystających z administracji publicznej za pomocą Internetu to mieszkańcy województw: zachodnio-pomorskiego, pomorskiego, mazowieckiego. Natomiast najmniej osób korzysta z elektronicznych usług w województwach: podlaskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim.

W 2016 roku 13% polskich firm prowadziło sprzedaż przez własne strony internetowe. Przedsiębiorcy korzystają z wielu mediów społecznościowych, wśród których prym wiodą serwisy społecznościowe – 26%. Przedsiębiorcy korzystają także z portali umożliwiających udostępnianie informacji, z blogów lub mikrologów, a także narzędzi Wiki.

gus2

GUS / M. Petecka

Kliknij aby dodać komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W Stalowej Woli

Więcej w W Stalowej Woli

Płacił zbliżeniowo cudzą kartą wpadł ręce policji

stw24.pl4 czerwca 2020

Imię dla edukacyjnego robocika wybrane!

stw24.pl3 czerwca 2020

Kolejne obywatelskie zatrzymanie pijanego

stw24.pl3 czerwca 2020

Tomasz Solecki nowym prezesem „Stal” Stalowa Wola PSA

stw24.pl2 czerwca 2020

Starorzecze w Przyszowie nabiera ostatecznego kształtu

stw24.pl2 czerwca 2020

Wznowiona obsługa w Urzędzie Gminy w Pysznicy

stw24.pl2 czerwca 2020

Parking przy ul. Okulickiego oddany

stw24.pl2 czerwca 2020

Muzeum zaprasza na Rodzinne niedziele

stw24.pl2 czerwca 2020

Czwórmiasto może połączyć nowa linia kolejowa

stw24.pl1 czerwca 2020