
Chcesz dowidzieć się czy przysługuje ci wsparcie rządowe w ramach ogólnopolskiego programu „Rodzina 500 plus”, jak złożyć wniosek by otrzymać pieniądze, jakie dokumenty są potrzebne? Skorzystaj z pomocy Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie.
Wydział Polityki Społecznej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego uruchomił infolinię nr 800 100 990, za jej pośrednictwem pracownicy urzędu będą udzielać informacji tak osobom prywatnym, jak i pracownikom samorządów gminnych na temat ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
Można dzwonić w godzinach pracy urzędu, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30, a we wtorki w godz. 8.00 – 16.00.
Z pomocy rządowej będą mogli skorzystać rodzice oraz opiekunowie dzieci do 18. roku życia. Każda rodzina, która ma minimum dwoje niepełnoletnich dzieci będzie mogła otrzymać 500 zł na drugie i każde kolejne dziecko. Również rodziny z jednym dzieckiem otrzymają taką pomoc, ale tylko w przypadku, gdy ich dochód wyniesie poniżej 800 zł netto na osobę. Natomiast w rodzinach, w których jest dziecko niepełnosprawne, kryterium dochodowe jest wyższe i wynosi 1200 zł netto.
Ponadto pomoc w wysokości 500 zł otrzymają także rodziny zastępcze i rodzinne domy dziecka oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Program ma ruszyć od 1 kwietnia. Wnioski, które są do pobrania na stronie internetowej urzędu wojewódzkiego tu: https://rzeszow.uw.gov.pl/rodzina-500-plus/, można składać w gminach osobiście lub za pośrednictwem Poczty Polskiej, a także przez internet, za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz bankowości elektronicznej.
Joanna Piechuta
Facebook
RSS