W Stalowej Woli

W maju ruszają z obwodnicą

W maju ruszają z obwodnicą

Jest decyzja zezwalająca na budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Ostatnio wszyscy z niepokojem patrzyli w kierunku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego, a wojewoda Ewa Leniart zbierała dokumenty. Gdy je skompletowała wydała zgodę na budowę drogi, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności.

Oznacza to, że drogowcy z konsorcjum Mostostal Warszawa & Acciona Construction mogą wejść na teren budowy w najbliższym możliwym czasie. Odpowiednim terminem do rozpoczęcia długo oczekiwanej inwestycji są pierwsze dni maja, czyli zaraz po długim weekendzie. Prace rozpoczną się od ronda na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej i Chopina, by za dwa lata zakończyć się między Niskiem i Rudnikiem, gdzie powstanie łącznik z budowaną S19. Całość drogi obwodowej liczyć będzie 15,3 km, a kosztować 200 mln. zł. Niestety, na całości będzie to droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Kto zna realia, ten już wie, że większych prędkości na tej arterii nie rozwiniemy. Tym bardziej, że prędkości będą spowalniać ronda. I to ronda wcale nie przestrzenne, jak chociażby turborondo na ul. Energetyków.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem zapewnia, że nawierzchnia drogi będzie odporna na koleinowanie. Ponadto powstaną na niej skrzyżowania jedno- i dwupoziomowe, dwa łączniki drogowe, mosty, przepusty i wiadukty. Jeden z łączników będzie łączył obwodnicę ze wspomnianym turborondem na ul. Energetyków. Drugi – już istniejący – połączy drogę obwodową z centrum Niska. W pierwotnych założeniach droga między rondem przy VIVO! i łącznikiem ze strefą przemysłową (Głównie chodzi o HSW) miała mieć cztery pasy i dopiero później przejść w jedną jezdnię. W rzeczywistości wyszło inaczej, gdyż ruch samochodów przejeżdżających przez Stalową Wolę nie ma takiego natężenia jak w Leżajsku czy Sanoku, które to miasta cieszą się czterema pasami na drogach obwodowych.

Warto zajrzeć na stronę rzeszowskiego Oddziału GDDKiA, gdzie są dokładne mapy i wizualizacje nowej drogi. Dowiedzieć się z nich można, że dwa dwupoziomowe skrzyżowania to ul. Czarnieckiego w Stalowej Woli i zjazd w ul. Lubelską w Nisku. Jedno z czterech skrzyżowań jednopoziomowych, czyli rond będzie tam, gdzie znajdzie się zjazd na ekspresową „dziewiętnastkę”. Mieszkańcy Stalowej Woli nie zostaną odcięci od błoni nad Sanem dzięki dwóm tunelom pod obwodnicą, które powstaną w centrum obecnych działek „Hutnik 1” i koło Oczka. Zapewne najtrudniejszym odcinkiem dla wykonawcy będzie budowa przeszło 0,5-kilometrowej estakady koło Elektrowni SW. M.in. dzięki tej estakadzie nie zostaną naruszone ogrody działkowe „Energetyk”. Po zakończeniu budowy obwodnicy stanie się ona częścią DK 77, która prowadzi z centrum Polski do przejść granicznych w Korczowej i Medyce. Ul. Staszica i Al. Jana Pawła II wrócą wówczas we władanie miasta.

Marcin Swobodny 

24132

24133

24135

mapa_obw. Stalowa Wola Nisko

Materiały prasowe

Kliknij aby dodać komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W Stalowej Woli

Więcej w W Stalowej Woli

Nauczyciele i uczniowie z Ekonomika w Maladze

stw24.pl22 października 2021

Konkurs na „Wolontariusza Roku 2021”

stw24.pl22 października 2021

Wystawa Giełdy Papierów Wartościowych odwołana

stw24.pl22 października 2021

Akcja szczepienia lisów przeciwko wściekliźnie

stw24.pl21 października 2021

W Stalowej Woli stanie jubileuszowa wystawa Giełdy Papierów Wartościowych

stw24.pl21 października 2021

Planowane wyłączenia prądu

stw24.pl21 października 2021

Paweł Wakuła i jego atrakcyjne sposoby na książkę historyczną dla dzieci

stw24.pl20 października 2021

Młodzi poeci nagrodzeni w MBP

stw24.pl19 października 2021
dom samotnej matki

Konkurs na dyrektora SOWiIK-u

stw24.pl19 października 2021