W Stalowej Woli

Ponad 50 milionów na budowę drogi

Ponad 50 milionów na budowę drogi

Chodzi o pieniądze na budowę łącznika między strefą przemysłową w Stalowej Woli, a obwodnicą miasta, której budowa ma ruszyć w 2017 roku.

Końcem września Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Oznacza to, że również Stalowa Wola będzie musiała przygotować się to do tej inwestycji. Bowiem po stronie samorządu leży budowa łączników do tej trasy.
Jak zapewnia prezydent Lucjusz Nabereżny, miasto od początku roku rozmawia na ten temat z GDDKiA. – Informacje o tym przetargu miałem już od wiosny tego roku, jednakże  trzymałem je dla siebie, aby ktoś nie chciał przy tej inwestycji cokolwiek złego czynić. Natomiast trwały prace dotyczące przygotowania się do budowy łączników – mówi prezydent.
Zaznacza, że w 2018 i 2019 roku budżet miasta będzie musiał być bardzo mocno obciążony kwestią budowy łączników.
– To, co jest dla nas największym zagrożeniem to fakt, że w tej chwili nie istnieje żaden program, czy to unijny, czy rządowy, który pozwoliłby nam na pozyskanie środków zewnętrznych – stwierdza Nadbereżny.
Jest już koncepcja i projekt łącznika, który połączyłby obwodnicę ze strefą przemysłową. Biegłby od ul. Grabskiego tunelem pod ul. Solidarności i prawdopodobnie pod ul. Energetyków i wychodziłby na wysokości Elektrowni.  Jest to olbrzymie wyzwanie finansowe dla miasta, bo koszt tej inwestycji to około 50 – 70 mln zł. Miasto takich pieniędzy nie ma i bez pomocy z zewnątrz wykonanie tego zadnia będzie bardzo trudne.

Jak wyjaśnia prezydent, pojawiła się pewna szansa na uzyskanie dofinansowania. Bowiem do programu dróg krajowych, oprócz obwodnicy Stalowej Woli, została wpisana również trasa S – 74, która ma być wykonana do 2025 roku. – Jeżeli ten termin jest realny, to w najbliższym czasie będą musiały również toczyć się prace koncepcyjne dotyczące przebiegu tej trasy. Jeśli szłaby ona planowaną wcześniej nitką po stronie Pysznicy, to wtedy mamy tytuł do tego, aby nasze łącznik były finansowane ze środków unijnych. Ponieważ zapis Komisji Europejskiej mówi, że łączniki mogą być finansowane, jeśli stanową bezpośrednie połączenie z trasami TNT, a S – 74 byłaby takim korytarzem trasy europejskiej – stwierdza.

Joanna Piechuta

Kliknij aby dodać komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W Stalowej Woli

Więcej w W Stalowej Woli

Oliwia Sybicka na Zgrupowaniu szkoleniowym PZT w Żywcu

stw24.pl10 czerwca 2021

Mrówcza kolonia przy Parku Zimnej Wody

stw24.pl10 czerwca 2021

Premiera filmu „Miasto z piasków i serc. Stalowa Wola”

stw24.pl10 czerwca 2021

Bezpłatne badania na Placu Piłsudskiego

stw24.pl9 czerwca 2021

Hospitalizacje z potwierdzonym COVID-19 tylko w szpitalach zakaźnych

stw24.pl9 czerwca 2021

Diler może zarejestrować samochód za klienta

stw24.pl9 czerwca 2021

Bibliotekarze chcą urządzić patio

stw24.pl9 czerwca 2021

Zapisz dziecko na „Wakacje w bibliotece”

stw24.pl7 czerwca 2021

Paweł Cieślik drugi w Małopolskim Wyścigu Górskim

stw24.pl7 czerwca 2021