W Stalowej Woli

Prawdziwi sprzedawcy gazu czy oszuści?

Prawdziwi sprzedawcy gazu czy oszuści?

W ostatnim czasie  do drzwi domów w Stalowej Woli pukają osoby,  które przedstawiają się jako przedstawiciele firmy zajmującej się sprzedażą gazu.  Mieszkańcy zastanawiają się, czy są to rzeczywiście pracownicy firmy sprzedającej gaz, czy też zwyczajnie oszuści.

Mężczyzna przedstawił się, powiedział, że jest z firmy zajmującej się dystrybucja gazu i od razu zapytał czy jestem właścicielem domu. Poprosił też, o pokazanie ostatniej faktury za gaz. Zaczął mi tłumaczyć, że teraz zużycie gazu nie będzie liczone w metrach sześciennych, tylko w kilowatogodzinach.  Powiedziałam mu, że nie obchodzi mnie jak to będzie naliczane, bo ja dostaję rachunek i płacę. Sytuacja ta wydała mi się podejrzana i zaraz zadzwoniłam do centrum obsługi i od razu usłyszałam, że PGNiG nie odwiedza klientów w domach – mówi mieszkanka Stalowej Woli. Dodaje, że rozmawiała z sąsiadami i oni też mieli takiego gościa. Jedna z sąsiadek powiedziała, że rachunkami zajmuje się jej syn i żeby akwizytor później przyszedł. Rzekomy pracownik dystrybucji gazu jednak już się nie pojawił.

Dzwoniąc do centrum obsługi klienta, po wybraniu numeru można od razu usłyszeć: „ Informujemy że nasi pracownicy nie odwiedzają klientów w domach celem podpisywania  dokumentów. Jeżeli odwiedzi państwa osoba podająca się  za pracownika PGNiG, prosimy o zgłoszenie takiego faktu”.

Sprawę tę  przedstawiliśmy rzecznikowi PGNiG.
– Stale odnotowujemy zgłoszenia o nieuczciwych praktykach naszej konkurencji. Skala zjawiska i jej ogólnopolski charakter sprawił, że PGNiG Obrót Detaliczny prowadził akcje informacyjne skierowane do klientów. Przedstawiciele nieuczciwej konkurencji podszywają się pod pracowników PGNiG Obrót Detaliczny, „gazowni” czy „gazownictwa” i sugerują konieczność odnowienia umów albo podpisania aneksów. Tego typu akcje podejmowane są szczególnie w okresie zmian w zakresie świadczonych umów np. zmiany jednostek rozliczeniowych – mówi Emilia Tomalska, rzecznik PGNiG.

Dodaje, że firma nie prowadzi sprzedaży w modelu akwizycyjnym – pracownicy spółki nie odwiedzają klientów w domach. Aby zweryfikować osoby podszywające się pod PGNiG Obrót Detaliczny należy poprosić je o dowód tożsamości i identyfikator, a następnie zadzwonić na Contact Center – dla klientów z regionu karpackiego na numer (12) 687 46 05. Ponadto wszystkie przypadki nadużycia w tym zakresie należy zgłaszać policji.
Jak przypomina, każdy klient ma 14 dni, na rozwiązanie umowy bez ponoszenia konsekwencji, jeżeli została podpisana poza lokalem lub siedzibą firmy.

Również na swojej stronie PGNiG przestrzega przed nieuczciwymi praktykami konkurencji, a co za tym idzie przed pochopnym podpisywaniem jakichkolwiek dokumentów bez uprzedniej weryfikacji ich treści oraz bez sprawdzenia osoby, która je przedstawia.
Można także, w celu odstraszenia akwizytorów zaproponować weryfikację ich tożsamości za pośrednictwem infolinii: 801 809 900 – z telefonu stacjonarnego, 32 737 88 88 – z telefonu komórkowego.

Joanna Piechuta

Zobacz Komentarze (1)

1 Komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W Stalowej Woli

Więcej w W Stalowej Woli

Budynki OSP czeka rozbudowa

stw24.pl15 kwietnia 2021

Zderzenie busa z pociągiem towarowym, zginęli dwaj mężczyźni

stw24.pl14 kwietnia 2021

Zmiana organizacji ruchu na DK19 Zdziary-Zarzecze

stw24.pl13 kwietnia 2021

Jaromir Wieprzęć nie jest już trenem Stali !

stw24.pl12 kwietnia 2021

Pierwsi strażacy z powiatu stalowowolskiego zaszczepieni

stw24.pl12 kwietnia 2021

Policjanci zlikwidowali plantację marihuany

stw24.pl12 kwietnia 2021

Ogłoszenie Prezydenta Miasta Stalowej Woli

stw24.pl12 kwietnia 2021

Rozwadowski Trag Staroci

stw24.pl12 kwietnia 2021

Konkurs „Tytus w Stalowej Woli”

stw24.pl8 kwietnia 2021