
Zmodernizowane stanowisko kierowania ma Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Stalowej Woli. W sumie są to trzy pomieszczenia do prowadzenia działań, które mają być także bazą dla Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Te pomieszczenia mają służyć także władzom samorządowym i służbom ratowniczym podczas sytuacji kryzysowych. Będą mogły one korzystać z dostępnych środków technicznych i urządzeń w zakresie łączności przewodowej, bezprzewodowej i infrastruktury teleinformatycznej.
Stanowisko to umożliwi szybki przekaz informacji w przypadku wystąpienia szczególnych zdarzeń, pozwoli zintegrować służby i skoordynować działania ratownicze, z także zredukuje koszty, gdyż służby będą mogły korzystać z istniejącej infrastruktury komendy.
W sumie są to trzy pomieszczenia: główne stanowisko kierowania, pomocnicze stanowisko kierowania oraz pokój dla sztabu kryzysowego. – W razie wystąpienia katastrof czy powołania sztabu kryzysowego mamy dwa pomieszczenia do dyspozycji. Jedno, gdzie mogą pracować przedstawiciele zarządzania kryzysowego zarówno z powiatu jak i z miasta oraz pokój dowódczo – sztabowy, w sytuacjach, kiedy jest powołany sztab zarządzania kryzysowego – mówił komendant Robert Lebioda, który złożył podziękowania na ręce starosty Janusza Zarzecznego i prezydenta Lucjusz Nadbereżnego za otrzymane wsparcie.
Koszt tej inwestycji to 92 600 zł. Remont wsparły dwa samorządy. Powiat stalowowolski kwotą blisko 34 tys. zł – pieniądze te zostały przeznaczone na zakup sprzętu komputerowego i multimedialnego oraz sprzętu do łączności. Natomiast miasto przekazało 30 tys zł. za co została wykonana podłoga techniczna oraz stanowiska dyspozytorskie. Materiały do remontu oraz wyposażenie pomieszczeń zostało sfinansowane ze środków własnych komendy czyli za około 29 tys. zł.
Joanna Piechuta
Facebook
RSS